Jak zprovoznit a používat Kontrolu pojišťoven a kapitací?

Změněno dne Thu, 11 May 2023 v 11:39 AM

Potřebujete před odesláním dávek zkontrolovat, jestli mají všichni klienti správně zadanou pojišťovnu, rodné číslo nebo lékaře se správným IČP? Bude se Vám hodit Kontrola pojišťoven a kapitací. K jejímu zprovoznění budete potřebovat Komerční certifikát, který bude mít povolenou B2B komunikaci. Certifikát je potřeba také nahrát do CYGNUSu. Celý postup si popíšeme v následující nápovědě. 



Nahrání certifikátu do CYGNUSu

Ke zprovoznění kontroly budete potřebovat Komerční certifikát, kterým se můžete přihlašovat také na portál pojišťovny VZP. Ověřte také, jestli má tento certifikát ověřenou B2B komunikaci. S tímto požadavkem se obraťte přímo na VZP, která Vám komunikaci povolí. 


Certifikát nahrajete do CYGNUSu kliknutím na jméno přihlášeného uživatele - Vlastní nastavení - Osobní certifikáty.  






V Určen pro vyberte Kontrola údajů VZP. Přes tlačítko + s kalendářem se dostanete k volbě Načíst ze systémového uložiště.


Vyberte správný certifikát a uložte. 




Spuštění kontroly 

Klikněte na záložku Klienti - Poukazy na vyšetření/ošetření - Operace - Kontrola pojišťoven a kapitací. 


Vyberte klienty, které chcete zkontrolovat a zapněte kontrolu. CYGNUS porovná údaje, které máte zadané o klientech, s databází VZP a označí klienty a oblasti, které s databází nesedí. V CYGNUSu si pak údaje zkontrolujte a před vykázáním opravte. 




Byl tento článek užitečný?

To je skvělé!

Děkujeme Vám za zpětnou vazbu

Je ním líto, že jsme vám nepomohli

Děkujeme Vám za zpětnou vazbu

Dejte nám vědět, jak můžeme tento článek vylepšit!

Vyberte alespoň jeden důvod

Zpětná vazba odeslána

Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit