Kdo zapisuje pád klienta? Správně by měl vždy ten, které pád viděl jako první. Formulář Protokol o pádu proto může být upravován více uživateli, například v situaci, kdy základní údaje k pádu zaznamená pečovatel, uloží a následně formulář znovu otevře a doplní sestra s údaji o ošetření po pádu.

V sekci Evidence pádů klepněte na zelené tlačítko Přidat.

(KDE? Klienti – Karta klienta – Sociální dokumentace – Evidence pádů)

V otevřeném okně uvidíte první krok, kde jde důležitý datum a čas události a základní údaje k hlášenému pádu (např. kdo pád oznámil, popis situace, apod.)

Druhý krok v levé sekci je k zápisu možných příčin pádu. Pomocí zatržítek vyberte odpovídající volby.

Pokud vyplňuje formulář pečovatel a ošetření provádí sestra, může být už nyní formulář uložen tlačítkem OK. Po ošetření vytvořený formulář sestra znovu otevře a doplní zbývající dva kroky o údaje, které se ošetření týkají.

Třetí krok je věnovaný ošetření, které s pádem mohlo souviset. Vyplňte údaje a případně, pokud existuje, klepnutí na tělo určete vzniklé rány.

V posledním kroku uveďte pokyny k další péči po pádu. Můžete využit modrou šipku. Do pole neuvádějte žádné lékařské údaje – informace bude použita v záznamu péče sociální dokumentace, jako pokyn pro veškerý personál.

Hotovo, uložte klepnutím na OK.

Vyhotovený formulář pak můžete vytisknout. Stačí jeho řádek označit a klepnout na tlačítko Tisknout.

Výsledek pak může vypadat třeba takto: