PLÁNOVÁNÍ NUTRIČNÍ PÉČE

Změněno dne Wed, 22 Sep 2021 v 03:08 PM

Jak sestavit nutriční plán

Nutriční plán sestavíte na kartě klienta. Klepněte na tlačítko Zadat nový nutriční plán k datu.

(KDE? Klienti – Karta klienta – Nutriční dokumentace – Nutriční plán)

V otevřeném okně nejprve zvolte datum, odkdy plán platí a případně upravte datum, kdy chcete, aby vám bylo připomenuto přehodnocení (datum je automaticky nastaveno dle platnosti plánu v nastavení programu).

1. Nutriční plán

Pokračujte zápisem důvodů a cílů nutriční péče.

Texty můžete čerpat z číselníku. Stačí klepnout na tři tečky vedle okna. V otevřeném okně pokračujte výběrem texty a potvrďte klepnutím na OK.


Dále zvolte činnosti, které u klienta požadujete provádět. Do poznámky napište čtenost a případně způsoby, jakým tyto činnosti provádět. Políčko jiné pak slouží k zápisu souvisejících činností, ty lze načíst pomocí modré šipky.

2. Příjem stravy a tekutin

V druhém kroku můžete uvést, zdali bude klient přijímat nutriční doplňky (hradí si je sám, nebo jsou předepsány) a v případě sledování stravy můžete upravit požadované nutriční hodnoty. Plán pak uložte klepnutím na OK.

Jak dát vědět úseku péče o novém/aktualizaci plánu

Nutriční plán se nezačne realizovat jen tak. Je potřeba jej předat dál, a to konkrétně do plánu péče sociální dokumentace. Aby pracovník mohl na základě informací z nutričního plánu upravit plán péče, musí o tomto plánu vědět. Proto mu jej připomeneme.

U sestaveného plánu klepněte na tlačítko Připomenout.

(KDE? Klienti – Karta klienta – Nutriční dokumentace – Nutriční plán)


V otevřeném okně zvolte datum, kdy má připomínka dorazit a zatržením zvolte pracovníka, který má u klienta plán sestavit. Potvrďte klepnutím na OK. 

U nutričního plánu pak bude na první pohled zřejmé, kdo o nutričním plánu ví. Těmto zaměstnancům dorazí připomínka na kterou by měli reagovat změnou plánu péče dle nový požadavků plánu.

Jak opravit či úplně odebrat chybný plán

Pokud je v plánu nějaká chyba, můžete jej opravit.

Tento postup použijte pouze v případě chyby. Pokud se změnil stav klienta a vytváříte novou verzi, postupuje se jako při sestavení nového nutričního plánu.

Úplně chybný plán můžete také kompletně odebrat.

(KDE? Klienti – Karta klienta – Nutriční dokumentace – Nutriční plán)

Stačí u nutričního plánu klepnout na tlačítko Opravit.

V otevřeném okně proveďte potřebné úpravy a uložte klepnutím na tlačítko OK.

Možnost odstranění chybného plánu naleznete pod tlačítkem Zobrazit historii.

V otevřeném okně postačí mít označen poslední plán a klepnout na tlačítko Odebrat.


Jak opravit hodnocení nutriční péče

Špatně zapsané hodnocení, nějaká hrubka nebo nesmysl? V Historii si můžete toho hodnocení upravit. Klepněte na tlačítko Zobrazit historii.

(KDE? Klienti – Karta klienta – Nutriční dokumentace – Nutriční plán)

 

V otevřeném okně klepněte na řádek se špatným hodnocením a klepněte na tlačítko Opravit hodnocení.

Proveďte úpravy, které chcete a uložte klepnutím na OK.


Byl tento článek užitečný?

To je skvělé!

Děkujeme Vám za zpětnou vazbu

Je ním líto, že jsme vám nepomohli

Děkujeme Vám za zpětnou vazbu

Dejte nám vědět, jak můžeme tento článek vylepšit!

Vyberte alespoň jeden důvod

Zpětná vazba odeslána

Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit