EVIDENCE A PRÁCE S PŘÍSPĚVKY NA PÉČI KLIENTŮ

Změněno dne Fri, 08 Mar 2024 v 02:06 PM

OBSAH

Jak zadat příspěvek na péči

Přejděte do sekce Příjmy a části Příspěvek na péči klepněte na tlačítko Zadat nový příspěvek na péči k datu.

(KDE? Klienti – Karta klienta – Vyúčtování – Příjmy)

V otevřeném okně zvolte měsíc platnosti a z nabídky vyberte stupeň příspěvku na péči.

Uložte klepnutím na tlačítko OK.

Jak opravit či odebrat příspěvek na péči

Opravu či odstranění můžete provést pouze v případě, že platnost nezasahuje do uzavřeného období.

Jak opravit příspěvek na péči

Přejděte do sekce Příjmy a části Příspěvky na péči  klepněte na tlačítko Opravit.

(KDE? Klienti – Karta klienta – Vyúčtování – Příjmy)

V otevřeném okně proveďte požadované úpravy a uložte klepnutím na tlačítko OK.

Jak odstranit příspěvek na péči

Možnost odstranění jednotlivých změn v příspěvku na péči klienta můžete provést v sekci Příjmy pod tlačítkem Zobrazit historii v části Příspěvek na péči.

(KDE? Klienti – Karta klienta – Vyúčtování – Příjmy)

Odstranění jednotlivých změn je možné od nejnovějšího. Stačí označit nejnovější řádek s příspěvkem na péči  a klepnout na tlačítko Odebrat.


Odstranění potvrďte klepnutím na tlačítko OK.

Jak zpětně přiznat příspěvek na péči

POZOR! V CYGNUS v tuto chvíli není možné provést zpětné přiznání již jednou zpětně přiznaného příspěvku (z důvodu přehodnocení). Do karty zadejte novou výši bez zpětného přiznání. Zpětné přiznání si vypočtětě a výsledek zadejte ruční úpravou předpisu ve vyúčtování.

Přejděte do sekce Příjmy a části Příspěvek na péči klepněte na tlačítko Zadat nový příspěvek na péči k datu.

(KDE? Klienti – Karta klienta – Vyúčtování – Příjmy)

V otevřeném okně zvolte měsíc platnosti a z nabídky vyberte stupeň příspěvku na péči.

Pokračujte zatržením volby Zpětně přiznat od měsíce a výběrem měsíce, od kterého je zpětně přiznáno. 

Pokud klient přichází z domácího prostředí, je možné, že mu za první měsíc dorazí zvýšený příspěvek (sazba, která je stanovena pro péči v domácím prostředí). Pokud tato situace nastane, přidejte zatržítko k volbě První měsíc počítat zvýšený příspěvek na péči. 



Hotovo? Uložte klepnutím na tlačítko OK

Ve vyúčtování klienta bude automaticky vypočten a navýšen příspěvek na péči dorovnávající zpětné dorovnání s předchozí výší.


Ve vyúčtování se nic nezměnilo? Je to pravděpodobně proto, že nemáte uzavřeno vyúčtování předchozího měsíce. Jakmile bude předchozí měsíc uzavřen, příspěvek se zpětně navýší

Video ze školení Evidence a vyúčtování příspěvku na péči a dávek hmotné nouze

Byl tento článek užitečný?

To je skvělé!

Děkujeme Vám za zpětnou vazbu

Je ním líto, že jsme vám nepomohli

Děkujeme Vám za zpětnou vazbu

Dejte nám vědět, jak můžeme tento článek vylepšit!

Vyberte alespoň jeden důvod

Zpětná vazba odeslána

Oceňujeme vaši snahu a pokusíme se článek opravit